10. august 2020

Jan van Waaij, postdoc

Den 1. juli 2020 startede Jan i en stilling som postdoc ved Institut for Matematiske Fag. Han er tilknyttet sektionen for statistik og sandsynlighedsregning.

Jan van WaaijJan tog sin ph.d. på University of Amsterdam under opsyn af Harry van Zanten, hvor han arbejdede med adaptiv ikke-parametrisk Bayesisk inferens til stokastiske differentialligninger.

Bagefter arbejdede han som postdoc ved Humboldt-universitetet i Berlin - og på University of Padova - hvor han arbejdede med Bayesianske inferencer for diffusionsmodeller, Dirichlet-blandingsmodeller til densitetsestimering og den stokastiske blokmodel.

I København vil Jan arbejde under vejledning fra Carsten Wiuf med populationsgenetik, især modeller til genetisk blanding og gammelt DNA.

Du kan finde Jan på kontoret 04.3.04