17. august 2022

James Hyde, postdoc

James Hyde blev ansat som postdoc den 1. august 2022 tilknyttet sektionen Analyse & Quantum. Hans mentor er Magdalena Musat.

James Hyde

James beskriver sine forskningsinteresser således: “I am interested in (infinite) groups of homeomorphisms, usually of the Cantor set, the circle, the line or the disc. For example the Thompson groups and their generalizations. My work often involves using dynamic arguments involving commutators to better understand properties like finite generation, 2-generation, finite presentation or simplicity for such groups”.

James er motiveret af spørgsmål som “are all finitely presented simple groups 2-generated?” og Boone-Higman spørgsmålet: “does every group with computable word problem embed into a finitely presented simple group?”

James modtog sin ph.d. fra University of St Andrews i Skotland i 2017 under Collin Bleak og Nik Ruskuc og var postdoc ved Cornell University (USA) under Justin Moore fra 2019 til 2022.

James arbejder fra kontor 04.2.09.