11. september 2019

Guchuan Li, postdoc

Guchuan Li er ansat som postdoc fra 1. september 2019, tilknyttet Center for Symmetri og Deformation. Han vil arbejde sammen med forskningsgrupperne Topologi samt Algebra og Talteori.

Guchuan Li Guchuan fik sin bachelorgrad i matematik fra Peking University 2009-2013. Derefter startede han et ph.d.-program på Northwestern University (Illinois, USA) fra 2013 til 2019. Hans vejleder var Paul Goerss. Specialet har titlen “Picard Groups of K(n)-Local Categories”.

Guchuan er interesseret i algebraisk topologi med særlig vægt på kromatisk homotopiteori og dens interaktion med ækvivalent homotopiteori. Hans mentor i København bliver Jesper Grodal.

Til september 2020 vil Gouchan starte som postdoc ved University of Michigan, Ann Arbor.

Du kan møde Guchuan på kontor 04.0.09