22. april 2022

Gabriele Pittarello, gæste-ph.d.-studerende

Gæst

Det næste års tid er Gabriele Pittarello gæst ved instituttets sektion for Forsikring og Økonomi, med Munir Hiabu som vært.

Gabriele Pittarello

Gabriele er ph.d.-studerende ved Sapienza Universitetet i Rom, på institut for Statistiske Videnskaber.

Han har en bachelorgrad i erhvervsøkonomi fra universitetet i Milano-Bicocca. Han tog en kandidatgrad i statistik og forsikringsmatematik ved det katolske universitet i Milano (Università Cattolica del Sacro Cuore), hvor han stadig er tilknyttet som ekstern censor.

Hans forskningsinteresser er beregningsmetoder til skadesforsikring og maskinlæringsmodeller anvendt på skadesforsikring. Hans mål er at undersøge, hvordan man kan udnytte den omfattende individuelle information om skadelidte, der er tilgængelig for forsikringsselskaber, til at forbedre den aktuelle litteratur om skadereservationsmodeller.

Du kan møde Gabriele i kontor 04.0.07