5. oktober 2022

Freek Witteveen, postdoc

Freek Witteveen tiltræder som postdoc 1. oktober 2022 i instituttets sektion for Analyse & Quantum.

Freek Witteveen

Freek kommer fra Holland. Han opnåede en master i matematisk fysik og senere sin ph.d.-grad ved University of Amsterdam og QuSoft, Forskningscentret for Kvantesoftware og -Teknologi, under vejledning af Michael Walter.

I København skal han arbejde sammen med Matthias Christandl og Centre for the Mathematics of Quantum Theory.

"Generelt er jeg interesseret i grænsefladen mellem kvanteinformationsteori og mangelegemefysik", siger Freek.

”Jeg har arbejdet med matematiske egenskaber ved tensornetværk, lige fra at forbedre forståelsen af numeriske metoder til at bruge dem som en legetøjsmodel for kvantetyngdekraften. Derudover har jeg arbejdet med lokalitet i kvantedynamik.”

Du kan finde Freek på QMATH-kontoret i Vibenshuset.