11. september 2018

Francesco Campagna, ph.d.-studerende ved ALG

Francesco Campagna startede den 1. september 2018 som ph.d.-studerende ved instituttet. Han vil arbejde med forskningsgruppen Algebra og Talteori samt med Center for Symmetri og Deformation. Hans vejleder er Fabien Pazuki.

Francesco CampagnaFrancescos forskningsinteresser ligger især inden for algebraisk talteori, og han vil forske i projektet ”elliptic curves with complex multiplication and their singular moduli”.

Francesco tog sin bachelorgrad ved Università degli studi di Padova. For sine kandidatstudier deltog han i ALGANT Erasmus Mundus-programmet og brugte det første år i Padova (Italien) og andet år i Leiden (Holland). I juli 2018 forsvarede han sit kandidatspeciale "Cyclic reduction of Elliptic Curves " i Regensburg (Tyskland) under vejledning af prof. Dr. Peter Stevenhagen.

Du kan finde Francesco i kontor 04.4.03