3. juli 2018

Elden Elmanto, postdoc

Nyansat

Elden Elmanto er ansat som postdoc ved Københavns Universitet fra den 15. juli 2018. Han arbejder sammen med forskningsgrupperne Algebra og Talteori samt Topologi - og Center for Symmetri og Deformation.

Elden ElmantoHan tog sin bachelorgrad ved University of Chicago i 2013 (med æresbevisninger) og fortsatte sine studier på Northwestern University, hvor han afsluttede sin PhD (Best Thesis Award) i slutningen af foråret 2018 under ledelse af John Francis.

Eldens postdoc mentor er Lars Hesselholt. Hans forskningsinteresser er i algebraisk geometri og dens interaktioner med homotopiteori. “This occurs mainly through Morel-Voevodsky's motivic homotopy theory, the theory of motives, and algebraic K-theory”, forklarer Elden.

Elden har kontor i 04.3.01