5. september 2022

Debbie Kusch Falden, postdoc

Debbie Kusch Falden blev ansat som postdoc ved Institut for Matematiske Fag den 1. august 2022.

Debbie Kusch Falden

Debbie kommer til at arbejde i Mogens Steffensens forskningsgruppe i sektionen Forsikring og Økonomi og i Niels Richard Hansens forskningsgruppe i sektionen Statistik og Sandsynlighedsregning.

Debbie har en bachelor- og en kandidatgrad i forsikringsmatematik fra dette institut. Hun afsluttede sin ph.d. i forsikringsmatematik under vejledning af Mogens Steffensen i 2022, ligeledes på dette institut. Hendes hovedinteresseområder var livsforsikringsmatematik, kontrolteori og maskinlæring.

I postdoc-stillingen skal Debbie arbejde på et forskningssamarbejde med virksomhederne Dreamplan og Datasolvr om at optimere økonomisk vejledning for den enkelte ved hjælp af kontrolteori. Hun skal også undervise i kurset Statistik for biokemikere (StatBK).

Debbie arbejder fra kontor 04.3.06