26. juni 2019

Christoph Hirche, postdoc ved QMATH

Christoph Hirche startede 1. juni 2019 som postdoc ved Københavns Universitet. Han vil arbejde på Centre for the Mathematics of Quantum Theory (QMATH).

Christoph HircheChristoph afsluttede sin ph.d. i 2018 på The Autonomous University of Barcelona. Hans afhandling havde titlen "From asymptotic hypothesis testing to entropy inequalities”. Han arbejdede under vejledning af John Calsamiglia.

Før dette studerede Christoph fysik og opnåede sin bachelor- og kandidatgrad fra Hannover Universitet i henholdsvis 2013 og 2015.

Christophs forskning handler primært om brugen af entropiske mængder i kvanteinformationsteori. Nærmere bestemt er han interesseret i kvanteentropiers egenskaber og deres anvendelser til hypotesetestning, Shannon teori og machine learning.

Christoph sidder i kontor 04.2.09.