6. november 2023

Chi Ho Yuen, postdoc

Chi Ho vil være tilknyttet Copenhagen Centre for Geometry and Topology, hvor han arbejder sammen med Karim Adiprasito.

Chi Ho Yuen

Chi Ho beskriver sine forskningsinteresser således: ”I am interested in the interaction between (oriented) matroids, tropical geometry and (real) algebraic geometry. I also study other geometric aspects of oriented matroids and their applications in combinatorics”.

Han fik sin ph.d. fra Georgia Institute of Technology (USA) under vejledning af professor Matthew Baker. Chi Ho har en bachelorgrad i matematik og en bachelorgrad i informationsteknik fra Chinese University of Hong Kong.

Senest har han haft postdoc-stillinger ved University of Bern (Schweiz), Brown University (USA) og University of Oslo (Norge).

Du kan finde Chi Ho på kontor 04.2.11.