16. april 2020

Benjamin Brück, postdoc

Benjamin Brück startede som postdoc den 1. april 2020 og bliver i København i seks måneder. Han er medlem af sektionen Algebra & Geometri og Center for Geometry and Topology. Hans mentor er Nathalie Wahl.

Benjamin BrückBenjamin arbejder inden for geometrisk gruppeteori. Han afsluttede sin ph.d. ved Universität Bielefeld, Tyskland, vejledt af Kai-Uwe Bux, i begyndelsen af dette år. Titlen på hans speciale var "Between buildings and free factor complexes". I det studerede Benjamin automorfigrupper af frie grupper og retvinklede Artin-grupper ved hjælp af metoder fra topologi og kombinatorik.

Før det læste Benjamin sine bachelor- og kandidatstudier ved WWU Münster og skrev sin kandidatopgave under et semesterophold på Université Claude Bernard Lyon 1, Frankrig.

Under sit ophold i København ønsker Benjamin at afsøge nye forskningsprojekter og er især interesseret i spørgsmål relateret til homologisk stabilitet.

I øjeblikket arbejder Benjamin stadig hjemmefra i Bielefeld. Han ser frem til at lære folk at kende i København, forhåbentlig snart også uden at bruge et webcam. Indtil da kan du læse mere om Benjamin på hans hjemmeside.