4. marts 2019

Beatriz Pascual Escudero, postdoc ved MBIO

Beatriz Pascual Escudero er ansat ved instituttet som postdoc fra 1. marts 2019. Hun er tilknyttet forskningsgrupperne Algebra & Talteori samt Mathematics of reaction networks (MBIO).

Beatriz Pascual EscuderoBeatriz vil de næste to år studere kemiske reaktionsnetværk ved hjælp af algebraisk geometri hos MBIO-gruppen under vejledning af Elisenda Feliu. Hendes forskning er støttet af et Marie Curie fellowship.

Beatriz opnåede en ph.d.-grad i januar 2018 fra Universidad Autónoma de Madrid (Spanien). Emnet for hendes afhandling var “The relation between invariants of Constructive Resolution of Singularities and arc spaces of algebraic varieties”.

Derefter arbejdet hun som postdoc på LS2N-Centrale Nantes (Frankrig), hvor hun studerede singulariteter af parallelle robotter ved hjælp af algebraisk geometri.

Beatriz' matematiske interesser omfatter emner i ren og anvendt algebraisk geometri og kommutativ algebra, såsom singulariteter af algebraiske varieteter og polynomiske systemer, der kommer fra naturvidenskab og teknik. Læs mere på hendes hjemmeside.

Du kan finde Beatriz i kontor 04.3.25.