10. september 2019

Andreas Bluhm, postdoc ved QMATH

Andreas Bluhm startede 1. september 2019 som postdoc ved Københavns Universitet. Han arbejder på Centre for the Mathematics of Quantum Theory (QMATH).

Andreas Bluhm Andreas modtog sin ph.d. i 2019 fra Technische Universität München. Hans speciale havde titlen "Komprimering og måling i kvanteinformationsteori" og er skrevet under vejledning fra Michael M. Wolf.

Før det studerede Andreas fysik ved universitetet i Rostock, hvor han fik sin bachelorgrad i 2013. Han fortsatte med en kandidatgrad i teoretisk og matematisk fysik, dels ved Ludwig-Maximilians-Universität München og dels ved Technische Universität München. Han blev kandidat i 2015.

Andreas er hovedsageligt interesseret i de begrænsninger, fysik pålægger informationsbehandlingsopgaver. F.eks. hvor meget kvantetilstande kan komprimeres, og hvor meget uforenelighed der er i et sæt kvantemålinger.

Du kan møde Andreas på kontor 04.0.02