29. september 2020

Andrea Bianchi, postdoc

Nyansat

Andrea Bianchi startede den 1. oktober 2020 som postdoc i GeoTop Centeret og sektionen Algebra & Geometry. Hans mentor er Nathalie Wahl.

Andrea BianchiAndrea arbejder i algebraisk topologi; hans forskning beskæftiger sig med konfigurationsrum, fletningsgrupper og modulirum af Riemann-overflader.

Andrea afsluttede sin ph.d. ved universitetet i Bonn, Tyskland, i april 2020 under vejledning af Carl-Friedrich Bödigheimer. Hans afhandling "Moduli spaces of branched coverings of the plane" introducerer en ny kombinatorisk model af modulirummet M_ {g, n} af Riemann-overflader af slægten g med n grænsekomponenter, baseret på Hurwitz-rum med monodromier i en symmetrisk gruppe.

Andrea er også interesseret i homologiberegninger, strengetopologi, anvendelser af Hurwitz-rum i algebraisk geometri og modulirum af manifold i højere dimensioner.

Før han kom til København, var Andrea ansat som postdoc ved universitetet i Bonn.

Du kan finde Andrea på kontoret 04.2.01