4. december 2017

Alexandra Brooke Munoz, postdoc ved SYM

Alexandra sluttede sig til instituttet som postdoc i oktober 2017. Hun er finansieret af sin Villum Experiment-bevilling til projektet "Hinsides genomet: En genteoretisering af det cellulære system".

Alexandra Brooke MunozAlexandra er tilknyttet Center for Symmetri og Deformation. Søren Eilers er hendes mentor. Hun vil udføre laboratoriearbejde ved Niels Bohr Instituttet som gæst hos Membrane Biophysics-gruppen og Thomas Heimburg.

Alexandra var tidligere gæst ved Center for Symmetri og Deformation gennem en DNRF-NSF GROW-bevilling.

Alexandra har en ph.d. i molekylær og genetisk toksikologi fra New York University. Hun har en Masters i Environmental Health fra samme sted. Alexandra modtog sin bachelorgrad fra Harvard University, USA.

Hendes forskningsinteresser omfatter: ”Developing applications of mathematics and physics to better describe cellular function, generalize intracellular chemistry, and re-map the cytosolic space”.

Du kan finde Alexandra i kontor 4.2.22