2. september 2021

Alexander Mangulad Christgau, ph.d.-studerende

Nyansat

Alexander er ansat fra 1. september 2021 som ph.d.-studerende ved sektionen for Statistik og Sandsynlighedsregning, tilknyttet Copenhagen Causality Lab med Niels Richard Hansen som vejleder.

Alexander Mangulad Christgau

Alexander har en bachelorgrad i matematik og en kandidatgrad i statistik, begge opnået på Københavns Universitet. Han skrev sin kandidatgrad i "Stochastic Image Deformation" på Datalogisk Institut, vejledt af Stefan Sommer.

Hans ph.d.-projekt har titlen "Causal dynamics of life events" og vil studere, hvordan tidligere livshændelser påvirker individers fremtidige livsbaner. Med et årsagsperspektiv behandler projektet spørgsmålet: "How can life trajectories of individuals be causally attributed to their life event histories?"

Alexander er interesseret i stokastiske processer, statistisk modellering og maskinlæring, og han holder af både den teoretiske og anvendte side af statistik.

Alexander arbejder fra kontoret 04.3.21