11. november 2016

Tobias Holck Colding medlem af DTU’s bestyrelse

Udnævnelse

DTU’s repræsentantskab har udpeget tre nye medlemmer til universitetets bestyrelse, heriblandt Tobias Holck Colding, der er professor i matematik ved KU og MIT.

De to andre nye bestyrelsesmedlemmer er cand.scient.pol. Susanne Juhl (adm. direktør for HMN Naturgas I/S) og cand.merc. Hanne Søndergaard (Chief Marketing Officer & Executive Vice President hos Arla Foods). Alle tre er udpeget pr. 1. januar 2017 med en udpegningsperiode på fire år.

Tobias Holck Colding er professor i matematik ved Massachusetts Institute of Technology, MIT, i USA. Han blev i 2006 adjungeret professor ved Institut for Matematiske Fag, Københavns Universitet, hvor han opholder sig ca. fire måneder om året.

Colding er prisbelønnet for sin forskning og har betydelig erfaring med både forskning og undervisning fra flere amerikanske eliteuniversiteter. Han er medlem af en række videnskabelige foreninger og selskaber.