Temaopgaver i matematik
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning
Standard
Temaopgaver i matematik. / Grønbæk, Niels; Winsløw, Carl.
Forskningsbaseret undervisning - realiteter og potentialer. red. / Frederik V. Christiansen; Sebastian Horst; Christine Holm; Kjeld B. Laursen. Bind 21 København, 2011. s. 35-47.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - GEN
T1 - Temaopgaver i matematik
AU - Grønbæk, Niels
AU - Winsløw, Carl
PY - 2011/5
Y1 - 2011/5
N2 - Temaopgaver er et undervisningsformat der muliggør at organisere et givet kursus, traditionelt fastlagt mht. til indhold og undervisningsformer, på en måde der fremmer de studerendes selvstændige arbejde og som understøtter en begyndende professionalisering (forstået ift. forskningsmatematik som profession). Formatet støtter videnstilegnelse på en måde som modalt er forskning og forudsætter på universitetsniveau at underviseren har en universitær forskningsbaggrund.
AB - Temaopgaver er et undervisningsformat der muliggør at organisere et givet kursus, traditionelt fastlagt mht. til indhold og undervisningsformer, på en måde der fremmer de studerendes selvstændige arbejde og som understøtter en begyndende professionalisering (forstået ift. forskningsmatematik som profession). Formatet støtter videnstilegnelse på en måde som modalt er forskning og forudsætter på universitetsniveau at underviseren har en universitær forskningsbaggrund.
M3 - Konferencebidrag i proceedings
SN - ISSN 1602-2149
VL - 21
SP - 35
EP - 47
BT - Forskningsbaseret undervisning - realiteter og potentialer
A2 - Christiansen, Frederik V.
A2 - Horst, Sebastian
A2 - Holm, Christine
A2 - Laursen, Kjeld B.
CY - København
ER -
ID: 33500318