4. november 2019

Workshop om machine learning og pensionsselskaber

Workshop

Institut for Matematiske Fag vil sammen med Institut for Finansiering på CBS sætte fokus på metoder til bedre forudsigelsesmetoder på et individualiseret niveau.

Machine learning-metoderne kan forbedre risikovurderinger og desuden betyde en uddybning af årsagsforståelsen for pensionsvalg og pensionsbeslutninger, hvilket kan forbedre branchens evne til at yde personlig rådgivning.

Præcis fremskrivning af dødelighed på populationsniveau har altid spillet en afgørende rolle for livsforsikrings- og pensionsselskaber. Forudsigelse af hændelser på individniveau, som f.eks. død, er langt sværere og har historisk haft mindre betydning.

Kombinationen af øget adgang til data på individniveau, udviklingen indenfor machine learning af metoder til at udnytte den form for data, samt efterspørgslen på individualiserede produkter har gjort forudsigelse af individuelle hændelsestidspunkter betydeligt vigtigere.

KU/CBS-workshoppen den 21.november 2019 vil samle inviterede eksperter fra universiteterne såvel som industrien for at dele state-of-the-art viden og forskningsresultater.

Læs mere om workshoppen Time to Event Data and Machine Learning