14. august 2018

Talent søges

Stipendier

TALENT er et nyt ph.d.-program med udgangspunkt i Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet. Medfinansieret af EU. 74 ph.d.-stipendier skal tildeles og gennemføres inden for de næste fem år.

Aktuelt har TALENT-programmet udbudt 28 ph.d.-stipendier, der begynder 1. januar 2019 eller hurtigst muligt derefter. Frist for ansøgninger er 1. oktober 2018. Se jobopslaget.

"Matematiske videnskaber, statistik og økonomi" er et af de 16 fagområder, som programmet dækker. Institut for Matematiske Fag og dets centre, sektioner og forskningsgrupper er eksempler på steder, hvor det vil være muligt at forske inden for programområdet.

Programmet er bottom-up, hvilket betyder, at ansøgerne frit kan definere deres egne projekter efter interesser, så længe de er tilpasset institutinteresser, og der kan tilbydes kvalificeret vejledning på et af institutterne.

TALENT-programmet giver ansøgerne mulighed for at blive en del af en gruppe af usædvanligt talentfulde forskerstuderende med mulighed for at fremme ens karriere inden for videnskab og videre. For at opnå dette tilbyder programmet en bred vifte af muligheder, muligheder og fordele. Disse omfatter:

• Adgang til internationale og tværsektorielle samarbejder og netværk med en række industrielle organisationer som partnere.
  • Adgang til fremragende forskningsmiljøer og infrastrukturer med verdens førende forskergrupper, der deltager i programmet inden for de 16 programområder.
  • Adgang til et omfattende uddannelses- og karriereforløbsprogram med videnskabelig træning suppleret med skræddersyede kurser i en række akademiske færdigheder.
  • Ansættelse i et af verdens førende arbejdsmiljøer, da alle stipendier er fuldt finansieret i overensstemmelse med danske ansættelsesforhold.

Læs mere på programmets hjemmeside