3. september 2015

Valerio Proietti, ph.d.-studerende

moved

Feb. 2020: Valerio has a new workplace and website

Valerio ProiettiValerio Proietti er ansat som ph.d.-studerende ved Center for Symmetri og Deformation fra den 1. september 2015. Han skal arbejde inden for ikke-kommutativ geometri med Ryszard Nest som vejleder.

Valerio fik sin bachelorgrad fra Sapienza - Università di Roma i Italien. Claudia Pinzari var hans vejleder på en afhandling om ”the invariant subspace problem”. Han afsluttede sit første år af Master-uddannelsen i Rom, hvorefter han vandt han et Erasmus+ stipendium og flyttede til Paris. Han brugte det sidste år på Université Paris-Sud (Paris XI).

I Paris begyndte han at arbejde på sin kandidatafhandling om ”gap labeling conjecture”. Hans officielle vejleder var Paolo Piazza fra Sapienza /Rom og under sit ophold i Paris blev han hjulpet af Eric Leichtnam og Georges Skandalis fra Université Paris-Diderot (Paris VII).

Valerio har endnu ikke et endelig ph.d.-projekt. "Den midlertidige skitse er baseret på studiet af K-teoretiske og kohomologiske invarianter for C*-algebraer”, forklarer han.

[Feb. 2020: Valerio's new workplace and website is https://vproietti.gitlab.io/]