5. september 2014

Fabien Pazuki, lektor i algebraisk talteori

Nyansættelse

Dekanen har truffet beslutning om ansættelse af Fabien Pazuki som lektor i algebraisk talteori ved Institut for Matematiske Fag fra den 1. september 2014.

Fabien PazukiFabien tog sin ph.d. under vejledning fra Professor Marc Hindry (Paris 7) og Professor Henri Cohen (Bordeaux 1). Han fik sin ph.d. fra universitetet i Bordeaux, Frankrig, den 4. juli 2008 Han blev derefter adjunkt (ATER) ved Paris 7 og efter en kort postdoc ved University of Lethbridge (Canada) opnåede han en stilling som lektor (Maître de conférences) ved Bordeaux Universitetet i 2009.

"My field of research is arithmetic and diophantine geometry. I mostly work in height theory on abelian varieties over number fields or function fields. I am very interested in the arithmetic of rational points on varieties, Mordell-Weil groups, elliptic curves, arithmetic dynamics, transcendance theory", forklarer Fabien Pazuki.

Fabien har kontor i 04.1.19.