7. januar 2015

Jacob Østergaard, ph.d.-studerende

Jacob ØstergaardJacob Østergaard er ansat som ph.d.-studerende ved Institut for Matematiske Fag fra 1. januar 2015. Han arbejder i forskningsgruppen Statistik og Sandsynlighedsregning, og er tilknyttet Dynamical Systems Interdisciplinary Network.

Jacob har en kandidatgrad i statistik fra Aarhus Universitet og har arbejdet som kvantitativ analytiker i Nordea siden 2010. Selvom han oprindeligt kommer fra Jylland, har han fundet sig godt til rette i København. Hans forskningsinteresser er kointegration, ikke-lineær dynamik og statistisk programmering.

”Mit ph.d.-projekt forsøger at koble teorien omkring kointegration med phase space synchronization, to områder der historisk set har været adskilte, men som ikke nødvendigvis er så langt fra hinanden som man skulle tro”, forklarer Jacob.

Jacobs vejledere er Susanne Ditlevsen fra MATH og Anders Rahbek fra Økonomisk Institut.

Jacob sidder i kontor 04.3.21