19. juni 2018

MATH-professor matematisk direktør i AP Pension

Tiltrædelse

Thomas Møller, adjungeret professorer ved Institut for Matematiske fag, er blevet ansat som CMO (Chief Mathematical Officer) og medlem af direktionen i AP Pension, Danmarks fjerdestørste kommercielle pensionsselskab.

- Institut for Matematiske Fag har altid haft et nært samarbejde med Thomas Møller, som blandt andet har holdt kurser på instituttet og har medvejledt erhvervs-ph.d.-studerende. Vi håber og forventer, at det nære forhold vil fortsætte, når Thomas Møller tiltræder sin nye stilling, og at vi dermed får mulighed for at udbygge vores samarbejde med AP Pension, siger institutleder Michael Sørensen.

Thomas MøllerThomas kommer fra en stilling som mangeårig chef for området ’Aktuariatet – Innovation og Modeller’ i PFA. Han har både en kandidatgrad og en ph.d. i forsikringsmatematik, og han har siden 2013 været adjungeret professor i forsikringsmatematik på Københavns Universitet.

Hos AP Pension får Thomas Møller det overordnede ansvar for områderne Kundeservice, Risikostyring og Aktuariat. Administrerende direktør, Bo Normann Rasmussen, glæder sig til at trække på Thomas’ stærke faglige og praktiske indsigt:

- Vi oplever en stadig stigende kompleksitet som følge af blandt andet nye lovgivningsmæssige krav. At håndtere det kalder på helt særlige kompetencer, og det er netop her, Thomas kommer ind i billedet. Der er ingen tvivl om, at han med sin faglige og praktiske indsigt i høj grad vil kunne bidrage til, at vi kan håndtere denne kompleksitet, og dermed styrke det fundament, som vores kundefællesskab står på, siger Bo Normann Rasmussen.