12. august 2015

Roberto Ferrara, ny ph.d.-studerende

Roberto FerraraRoberto Ferrara er ansat som ph.d.-studerende inden for kvanteinformationsteori ved Institut for Matematiske Fag. Roberto er tilknyttet forskningsgruppen QMath og vil blive vejledt af Matthias Christandl.

Roberto har en kandidatgrad i fysik fra Niels Bohr Instituttet. Hans speciale, der blev vejledt i fællesskab af Matthias Christandl fra MATH og Anders Sørensen fra NBI, omhandlede ”new properties of private states in an effort to answer open questions when using quantum repeaters for quantum key distribution”.

Roberto’s forskningsinteresser er den teoretiske beskrivelse af quantum repeater netværk med fokus på ”key and entanglement distribution” og applikationer, der er egnede til eksperimentel udførelse.

Roberto sidder i kontor 04.0.12