13. januar 2015

Niels Benedikter, postdoc

Niels BenedikterInstitut for Matematiske Fag har ansat Niels Benedikter som postdoc, tilknyttet forskningsgruppen Geometrisk Analyse og Matematisk Fysik.

Niels studerede matematik og fysik ved universitetet i Stuttgart. Bagefter var han ph.d.-studerende hos Benjamin Schlein på Hausdorff Center for matematik i Bonn. Han fik sin PhD i matematik i april 2014. Han fortsatte derefter til at arbejde med Benjamin Schlein på universitetet i Zürich i et halvt år. Efter at have arbejdet med Alessandro Giuliani i Rom i tre måneder, ankom han til København i januar 2015.

Niels' forskningsinteresser er i matematisk kvanteteori. “Especially in the time evolution of many-body systems and recently also quantum spin systems and statistical physics”, som han selv forklarer. Hans postdoc-mentor er Jan Philip Solovej.

Du kan finde Niels i kontor 04.2.11.