Jesper Lützen

Jesper Lützen

Adjunkt


  1. 2022
  2. Udgivet

    A Question of Fundamental Methodology: Reply to Mikhail Katz and His Coauthors

    Archibald, T., Arthur, R. T. W., Ferraro, G., Gray, J., Jesseph, D., Lützen, Jesper, Panza, M., Rabouin, D. & Schubring, G., 2022, I: The Mathematical Intelligencer. 44, 4, s. 360–363

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

  3. 2021
  4. Udgivet

    Hjelmslev's geometry of reality

    Lützen, Jesper, 2021, I: Historia Mathematica. 54, s. 95-116

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Hjelmslev’s Model celebrating Juel’s Synthetic Theory of Surfaces

    Lützen, Jesper, 2021, I: Mathematische Semesterberichte. 68, s. 17-26

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. 2020
  7. Udgivet
  8. Udgivet

    The mystery of ten wooden blocks: Hjelmslev’s geometry of reality

    Lützen, Jesper, 2020, I: Mathematische Semesterberichte. 67, 2, s. 161-167

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. 2019
  10. Udgivet

    How mathematical impossibility changed welfare economics: A history of Arrow's impossibility theorem

    Lützen, Jesper, 2019, I: Historia Mathematica. 46, s. 56-87 32 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  11. 2017
  12. Udgivet

    From Nancy to Copenhagen to the World: The internationalization of Laurent Schwartz and his theory of distributions

    Barany, M. J., Paumier, A. & Lützen, Jesper, nov. 2017, I: Historia Mathematica. 44, 4, s. 367-394

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  13. Udgivet

    A Brief History of Numbers by Leo Corry

    Lützen, Jesper, 2017, I: Mathematical Intelligencer. 39, 3, s. 87-90

    Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseForskningfagfællebedømt

  14. 2015
  15. Udgivet
  16. Udgivet

    Interactions Between Mathematics and Physics: The History of the Concept of Function—Teaching with and About Nature of Mathematics

    Kjeldsen, Tinne Hoff & Lützen, Jesper, 2015, I: Science & Education. 24, 5, s. 543-559

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 Næste

ID: 9173