12. september 2017

Zhipeng Duan, ph.d.-studerende ved TOP

Zhipeng Duan er ansat som ph.d.-studerende fra 1. september 2017. Han er tilknyttet forskningsgruppen i topologi med professor Jesper Michael Møller som vejleder.

Zhipeng DuanZhipengs forskningsinteresser ligger især inden for gruppekohomologi og repræsentationsteori.

Zhipengs ph.d.-projekt handler om K-teori: “More concretely, I will compute the homology groups and K-theory of the p-posets of some specific finite groups G and verify the Knörr-Robinson's conjecture in these cases”.

Han modtog sin bachelorgrad fra Jilin Universitet i Kina. Han læste derefter to år på kandidatuddannelsen her på instituttet. Han fik sin kandidatgrad i august 2017. Hans speciale omhandler ”Group actions on a product of spheres”, og havde professor Jesper Grodal som vejleder.

Zhipeng arbejder i kontor 04.4.05