19. april 2023

Phillip Frede Halmsted Olsen, ph.d.-studerende

Phillip er ansat som ph.d.-studerende fra 1. april 2023 og arbejder med sektionen Forsikring og Økonomi.

Phillip Frede Halmsted Olsen

Phillip har en bachelor- og en kandidatgrad i matematik-økonomi fra dette institut. Han har arbejdet som konsulent siden april 2022 og glæder sig til at vende tilbage til instituttet for at tage en ph.d.

Phillips forskningsområde er anvendt sandsynlighedsregning. Under sit ph.d.-forløb vil han undersøge, hvordan nyligt udviklede udvidelser af fasetypefordelinger kan anvendes til modellering af tunghalede risici inden for forsikring og finansiering.  Derudover vil disse udvidelser blive udforsket yderligere ved brug af fractional calculus.

Phillip skrev sin kandidatafhandling med titlen “Inhomogeneous phase-type distributions and proportional intensities models” under vejledning af professor Mogens Bladt, som også vil være hans primære ph.d.-vejleder. Professor Thomas Valentin Mikosch bliver medvejleder.

Du kan finde Phillip på kontoret 04.3.20