1. september 2017

Lukas Schimmer, postdoc ved QMATH

Lukas sluttede sig til instituttet den 1. september 2017 som postdoc i professor Jan Philip Solovejs gruppe på Villum Center of Excellence for Quantum Theory Mathematics (QMATH).

Lukas SchimmerLukas afsluttede sin ph.d. i ren matematik på Imperial College London i februar 2015 under ledelse af professor Ari Laptev. Han arbejdede derefter som postdoc på Princeton University og på California Institute of Technology med prof. Elliott Lieb og prof. Rupert Frank som mentorer.

Hans forskning fokuserer generelt på problemer i Analyse og Spektralteori, der stammer fra matematisk fysik. Han er især interesseret i “spectral inequalities for discrete and continuous differential operators”.

Lukas har kontor i 04.3.04 indtil 1. november, derefter kan du finde ham i 04.2.11