30. august 2023

Florian Riedel, ph.d.-studerende

Florian Riedel er ansat fra 1. september 2023 som ph.d.-studerende ved instituttets Algebra & Geometri-sektion, og er tilknyttet Copenhagen Centre for Geometry and Topology.

Florian Riedel

Florian tog sine bachelor- og kandidatgrader ved universitetet i Münster i Tyskland. Hans kandidatafhandling handlede om “deformation theory of coalgebras in the category of spectra and relations to algebraic models for p-adic homotopy theory”. Vejledere var Thomas Nikolaus og Achim Krause.

Florians forskningsinteresser ligger inden for stabil homotopiteori og højere algebra. Han planlægger at undersøge, ”how algebraic theories of power operations can give rise to new interesting models for the category of spaces” - under vejledning af Robert Burklund og Jesper Grodal.

”Ideen er at bygge videre på og generalisere aspekter af mit tidligere arbejde samt at inkorporere kromatisk homotopiteori i billedet”, siger Florian.

Du kan finde Florian på kontor 04.4.03.