30. august 2023

Christoffer Kinttof Øhlenschlæger, ph.d.-studerende

Christoffer Kinttof Øhlenschlæger er ansat som ph.d.-studerende ved instituttet fra september 2023. Han bliver tilknyttet sektionen for Forsikring og Økonomi.

Christoffer Kinttof Øhlenschlæger

Forskningsområdet i Christoffers ph.d. omhandler statistisk modellering af ekstreme begivenheder med manglende og censurerede data. Martin Bladt er hovedvejleder, og Thomas Mikosch er medvejleder.

Christoffer er født og opvokset i Danmark, og har både bachelor- og kandidatgrad i Matematik-Økonomi fra Københavns Universitet. ”Som studentermedhjælper har jeg arbejdet 1,5 år i en finansiel institution, som jeg ikke nød. Denne erfaring gjorde mig mere motiveret og sikker på, at jeg ønskede at forfølge en ph.d.”, fortæller Christoffer.

”I mine studier har jeg haft forskellige interesseområder, men alle relateret til sandsynlighedsteori. Jeg har ikke arbejdet omfattende med ekstremværdisteori, men jeg har altid haft en generel nysgerrighed for den og især dens anvendelser. Så jeg ser virkelig frem til at udvide min forståelse på dette område”.

Du kan møde Christoffer i lokale 04.3.20