30. august 2023

Bhavik Kumar, ph.d.-studerende

Fra 1. september 2023 begynder Bhavik Kumar sin ph.d. på Quantum for Life Centre, som er tilknyttet Institut for Matematiske Fag.

Bhavik Kumar

Bhavik har en integreret bachelor- og kandidatgrad i fysik fra Indian Institute Of Science Education and Research (IISER) i Mohali, Indien.

Han skrev sit kandidatspeciale under vejledning af Dr. Jad C. Halimeh fra Ludwig Maximilian University of Munich med titlen "Stabilizing Quantum Simulators of Lattice Gauge Theories against 1/f Noise". Den fokuserede på effektiviteten af lineær gauge-beskyttelse til at stabilisere fremtrædende træk ved gauge-teorier i kvantesimulatorer, såsom gauge-invarians og eksotiske fænomener langt fra ligevægt.

Under Daniel Malz' vejledning vil Bhaviks ph.d.-projekt dykke ned i forskellige aspekter af kvanteberegning og -simulering på syntetiske kvantestofplatforme. Hans interesse strækker sig også til at udforske kvantedynamik uden for ligevægt ud fra kvanteinformationsteori.

Du kan møde Bhavik i Vibenshuset, Lyngbyvej 1.