9. august 2023

Ashutosh Goswami, postdoc

Newly employed

Ashutosh Goswami begyndte som postdoc ved QMATH Centeret den 1. juli 2023. Hans mentor er Matthias Christandl.

Ashutosh Goswami

Ashutosh kommer oprindeligt fra Indien. Han opnåede en mastergrad i fysik fra Indian Institute of Science Education and Research, Kolkata, og en ph.d. inden for kvanteinformation fra University of Grenoble Alpes (Frankrig). Afhandlingens navn var "Quantum Polar Codes", vejledt af Mehdi Mhalla og Valentin Savin.

Han blev derefter ansat som postdoc ved CEA-LETI, Grenoble (Frankrig).

Ashutosh er interesseret i kvantefejlkorrigerende koder og fejltolerante implementeringer af kvanteprotokoller. Tidligere har han arbejdet med forskellige aspekter af kvantepolære koder, såsom polære koder til kvantekommunikation i en sammenfiltringsassisteret indstilling og også med den fejltolerante implementering af kodning og afkodning af polære koder.

Du finder Ashutosh i Vibenshuset, Lyngbyvej 1.