26. november 2015

Alexandra Muñoz, gæste postdoc ved SYM

Alexandra MuñozAlexandra ankom til instituttet i november 2015. Hendes etårige besøg på Center for Symmetri og Deformation - for tværfagligt arbejde, brobygning mellem biologi og ren matematik – er støttet af Dansk Grundforskningsfond og National Science Foundation (USA). Hendes mentor er Søren Eilers.

Alexandra har en ph.d. i molekylær og genetisk toksikologi fra New York University, hvor hun studerede kræfts ætiologi i forbindelse med giftige eksponeringer. Hun har en Masters i Environmental Health fra New York University, hvor hun studerede virkningerne af erhvervsmæssig nikkel-eksponering på genekspressionsmønstre hos mennesker.

Forud for sine mastersstudier studerede hun plantefysiologi og økofysiologi ved Columbia University og arbejdede på University of Michigan Biological Station.

Alexandra fik sin bachelor-grad fra Harvard University i Religionsvidenskab, hvor hun fokuserede på beskrivelser af det uudsigelige.

Med sin uddannelse primært som molekylærbiolog vil Alexandra arbejde på at udvikle “new descriptive measures for the intracellular space that utilize various elements of pure mathematics”. Hendes primære mål er at generalisere om kræfts grundlæggende karakter i matematiske termer.

Du kan finde hende i kontor 04.2.15.