7. januar 2016

Jed Kaniewski, postdoc ved QMATH

Jed Kaniewski er fra 1. januar 2016 ansat som postdoc ved ”Villum Center for Excellence in the Mathematics of Quantum Theory” (QMATH). Hans postdoc-mentor er Matthias Christandl.

Jed Kaniewski Jed har en bachelorgrad i kemi og en mastergrad i anvendt matematik fra Cambridge University, England.

Jeds ph.d.-studium handlede om "Relativistisk kvantekryptografi", og blev gennemført ved National University of Singapore under vejledning af Stephanie Wehner (nu Delft University of Technology, Holland).

Jed er interesseret i kvanteinformationteori med særligt fokus på ”quantum cryptography, device-independence, self-testing and monogamy of correlations”.

Som ph.d.-studerende i Sydøstasien udøvede Jed sin passion for klippeklatring og langdistanceløb. Den første disciplin vil være vanskelig at udføre i Danmark, men han ser frem til at dyrke den anden.

Du kan finde Jed i kontor 04.0.11.