27. oktober 2014

Ulrik Buchholtz, postdoc

Postdoc

Ulrik Buchholtz er ansat som postdoc på Institut for Matematiske Fag fra den 1. november 2014.

Ulrik BuchholtzUlrik fik en kandidatgrad her fra MATH i 2008, vejledt af af Jesper Grodal. Han fik sin PhD i 2013 fra Stanford University, USA, med en afhandling om Solomon Fefermans ”Unfolding Program” anvendt på teorier om induktive definitioner.

Ulrik arbejdede tidligere i 2014 som postdoc ved ”Logic and Theory Group”, University of Bern i Schweiz, inden han vendte tilbage til KU som postdoc fra 1. november.

Ifølge Ulrik omfatter hans forskningsinteresser: ”proof-theory, constructive mathematics and the new field of Univalent Foundations which combines type theory and homotopy theory in homotopy type theory”.

Du kan finde Ulrik i kontor 04.1.17