8. december 2014

Michal Adamaszek, postdoc

Postdoc

Michal Adamaszek startede i en postdoc-stilling ved Institut for Matematiske Fag den 1. december 2014. Han er tilknyttet forskningsgruppen Eksperimentel Matematik.

Michal AdamaszekTidligere har Michal arbejdet på universitetet i Bremen og ved Max Planck Instituttet for Informatik i Saarbrücken, Tyskland.

I 2001-2007 læste han Matematik og Datalogi på universitetet i Warszawa, Polen. Han opnåede en kandidatgrad i datalogi i 2006 og en i matematik året efter.

Han fik sin PhD i 2012 fra University of Warwick, UK, under vejledning af John Jones og Artur Czumaj.

Hans forskning er koncentreret omkring kombinatorisk algebraisk topologi med forbindelser til grafteori, anvendt topologi og face enumeration. Han er også interesseret i algoritmiske og probabilistiske aspekter af disse emner, og udfører ofte computer-eksperimenter som en del af hans arbejde.

Du kan finde Michal i kontor 04.1.18.