26. november 2013

Niels Richard Hansen ansat som professor i statistik

Ny professor

Dekanen har truffet beslutning om ansættelse af Niels Richard Hansen som professor i ”Computational Statistics” ved Institut for Matematiske Fag.

Niels Richard Hansen (th)

Professor Niels Richard Hansen (th)

Niels Richard blev cand.scient. fra Københavns Universitet i 2000, og ph.d. i statistik i 2004. Han var i årene efter ansat ved KU, først som adjunkt i bioinformatik og fra 2005 som adjunkt og dernæst lektor i statistik. Fra oktober 2010 til juni 2011 var Niels gæsteforsker i biostatistik ved University of Berkeley.

Niels Richard beskriver sine primære forskningsmål således:

”I min forskning arbejder jeg på at integrere prediktiv statistisk metode med dynamisk modelbygning, og at udvikle de nødvendige beregningsmæssige værktøjer til databaseret modelselektion.

Min vision er at blive i stand til at lære modeller fra data, som kan bruges til kvantitativ prediktion og kontrol af store dynamiske systemer.”