12. maj 2014

Matthias Christandl ansat som professor

Professor

Matthias Christandl er af dekanen blevet ansat fra den 1. april 2014 som professor i matematisk fysik på Institut for Matematiske Fag, KU, hvor han er tilknyttet forskningsgruppen Geometrisk Analyse og Matematisk Fysik.

Matthias Christandl Matthias’ forskning er inden for kvanteinformationsteori. Det er hans mål at forbedre vores forståelse af de ultimative grænser for kvanteteoriens beregninger og kommunikation. Konkrete forskningsresultater spænder fra nye protokoller for kommunikation med enkelte kvantepartikler (f.eks. fotoner) til en ny målestok for kvantefysisk sammenfiltring.

Matthias Christandl modtog sin ph.d. fra University of Cambridge i 2006. Han blev Thomas Nevile Research Fellow ved Magdalene College Cambridge. I 2008 sluttede han sig til fakultetet ved universitetet i München som junior-professor; siden 2010 har han været adjunkt ved ETH Zürich.

Matthias sidder i kontor 04.2.12.