Studieretningsprojekter i matematik og historie

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Standard

Studieretningsprojekter i matematik og historie. / Lützen, Jesper.

I: Noter om Historie og Undervisning, Bind 181, 2009, s. 14-18.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Harvard

Lützen, J 2009, 'Studieretningsprojekter i matematik og historie', Noter om Historie og Undervisning, bind 181, s. 14-18.

APA

Lützen, J. (2009). Studieretningsprojekter i matematik og historie. Noter om Historie og Undervisning, 181, 14-18.

Vancouver

Lützen J. Studieretningsprojekter i matematik og historie. Noter om Historie og Undervisning. 2009;181:14-18.

Author

Lützen, Jesper. / Studieretningsprojekter i matematik og historie. I: Noter om Historie og Undervisning. 2009 ; Bind 181. s. 14-18.

Bibtex

@article{6a5e5b20872211de8bc9000ea68e967b,
title = "Studieretningsprojekter i matematik og historie",
abstract = "Det argumenteres for at det er muligt at tilgodese kernefagligheden i b{\aa}de matematik og historie uden at det f{\o}rer til at projektemnet kn{\ae}kker over i en historiedel og en matematikdel. Det kr{\ae}ver blot at vejlederne fortolker kernefagligheden lige s{\aa} bredt som den er formuleret i bekendtg{\o}relserne.Der sl{\aa}s til lyd for smalle emner, hvorimod der argumenteres for at fremstilling af litteratur om s{\ae}rligt popul{\ae}re emner ikke er vejen frem. Udgivelsesdato: 2009",
author = "Jesper L{\"u}tzen",
year = "2009",
language = "Dansk",
volume = "181",
pages = "14--18",
journal = "Noter om Historie og Undervisning",
issn = "0909-086X",
publisher = "Historiel{\ae}rerforeningen for gymnasiet og HF",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Studieretningsprojekter i matematik og historie

AU - Lützen, Jesper

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - Det argumenteres for at det er muligt at tilgodese kernefagligheden i både matematik og historie uden at det fører til at projektemnet knækker over i en historiedel og en matematikdel. Det kræver blot at vejlederne fortolker kernefagligheden lige så bredt som den er formuleret i bekendtgørelserne.Der slås til lyd for smalle emner, hvorimod der argumenteres for at fremstilling af litteratur om særligt populære emner ikke er vejen frem. Udgivelsesdato: 2009

AB - Det argumenteres for at det er muligt at tilgodese kernefagligheden i både matematik og historie uden at det fører til at projektemnet knækker over i en historiedel og en matematikdel. Det kræver blot at vejlederne fortolker kernefagligheden lige så bredt som den er formuleret i bekendtgørelserne.Der slås til lyd for smalle emner, hvorimod der argumenteres for at fremstilling af litteratur om særligt populære emner ikke er vejen frem. Udgivelsesdato: 2009

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 181

SP - 14

EP - 18

JO - Noter om Historie og Undervisning

JF - Noter om Historie og Undervisning

SN - 0909-086X

ER -

ID: 13699464