Eksamensopgaverne bliver lagt her
Her er et skema som pdf fil.
Målet med undervisningen er beskrevet i Fagbeskrivelse for MASO.
Kursets hovedemner er:
Her er en delvis Pensumliste. Desuden bruger vi
Matematikundervisningen omfatter forelæsninger og øvelser men først og fremmest !
Jesper Michael Møller står for forelæsningerne og Simon Ellersgaard Nielsen står for øvelserne.
Uge | Emne | Afsnit i lærebog | Ugeseddel | Slides | Øvelser |
36 | De reelle tal Max og min, sup og inf Kontinuerte funktioner Følger |
GG §1 GG §2 |
Uge 1 | F1 | |
37 | Rækker | GG §3 (til og med p. 26) | Uge 2 | F2 |
Simon02
Lykke02 |
38 | Konvergenskriterier for rækker | GG §3 (resten) | Uge 3 | F2 |
Simon03
Lykke03 |
39 | Komplekse tal | GG §4 springes over GG §5 (til p. 42 midt) |
Uge 4 | F4 |
Simon04
Lykke04 |
40 |
Topologi i euklidiske rum Åbne, afsluttede og kompakte mængder Kontinuitet |
Sydsæter 7.1 (ikke lim inf og lim sup) |
Uge 5 | F5 |
Simon05
Lykke05 |
41 |
Følger i euklidiske rum Ekstremværdisætningen Kontinuitet af ekstremværdifunktion |
Sydsæter 7.2 (ikke Setning 7.2.9) |
Uge 6 | F6 |
Simon06
Lykke06 |
42 | Efterårsferie |
|
| ||
43 |
Differentiable funktioner Kædereglen Lineær approximation Invers Funktion Sætning |
Sydsæter 4.1 Sydsæter 5.1 Sydsæter 5.2 |
Uge 7 | F7 |
Simon07
Lykke07 |
44 | Implicit Funktion Sætning | Sydsæter 5.3 | Uge 8 | F8 | Lykke08 |
45 |
Ikke-lineær optimering Lagrange Sætning Karush-Kuhn-Tucker Sætning |
Sydsæter 8.7 Sydsæter 8.8 |
Uge 9 | F9 | Lykke09 |
46 |
Karush-Kuhn-Tucker betingelser Modeller i matematisk økonomi Lineær optimering Kanoniske programmer Basisløsninger |
Sydsæter 8.9 Fuglede §1,2 |
Uge 10 | Statisk Optimering | Lykke10 |
47 |
Generelle lineære programmer Det duale program Den svage Dualititetssætning |
Fuglede §3 Fuglede §4 |
Uge 11 |
F11 LP med Maple |
Lykke11 |
48 |
Program på standardform. Farkas' alternativ Den stærke Dualititetssætning |
Fuglede §5 Fuglede §6 |
Uge 12 | F11 | Lykke12 |
49 | Repetition |
|
Uge 13 | Lykke13 | |
50 | Opgaveregning og repetition |
|
Uge 14 | Lykke14 |
|
|
Her er eksempler på formuleringer fra besvarelserne: