7. oktober 2017

Martin Helmer, postdoc ved SPT

Martin Helmer startede den 1. september 2017 som postdoc ved instituttet, og er tilknyttet Sektionen for Statistik og Sandsynlighedsregning. Hans postdoc-mentor er Elisenda Feliu.

Martin HelmerMartin gennemførte sin ph.d. i 2015 ved University of Western Ontario under vejledning af Eric Schost. Fra 2015 til 2017 var Martin NSERC Postdoktor ved Matematisk Institut på University of California, Berkeley, med Bernd Sturmfels som mentor.

Om sin forskning siger Martin: "My primary research interest is to construct computational and theoretic tools to aid in understanding algebraic geometry and its applications. Broadly I am interested in algebraic geometry (theoretical, computational, and applied) and in related topics in computer algebra. I am particularly interested in practical methods in intersection theory, polynomial system solving and combinatorial algebraic geometry".

Du kan finde Martin i kontor 04.3.06