30. juni 2017

Ny bog samler Ib Skovgaards forskning

Bogudgivelse

Fredag den 16. juni fejrede instituttet Ib Skovgaard ved et symposium med fire talere og en efterfølgende velbesøgt reception.

Reception for Ib Skovgaard

Arrangementet, som foregik på Frederiksberg Campus, hvor Ib tilbragte det meste af sit arbejdsliv, skete i samarbejde med Afdeling for Biostatistik, SUND og Dansk Selskab for Teoretisk Statistik.

Inference, Asymptotics, and ApplicationsAnledningen til arrangementet var, at World Scientific netop har udgivet en bog som samler Ib Skovgaards centrale og mest indflydelsesrige bidrag til den statistiske videnskab, alle forsynet med perspektiverende introduktioner af kolleger fra hele verden. Der var derfor deltagere fra flere lande, ikke mindst Canada og Italien.

Talerne var Steffen Lauritzen, som var Ib's ph.d.-vejleder, Per Brockhoff, som var Ib’s første ph.d.-studerende (og nuværende direktør for DTU Compute), samt Nina Munkholt og Ruggero Bellio, der begge ligesom Per har bidraget til bogen.

“Det var en fin dag med spændende foredrag, der viste både bredden og dybden af Ib Skovgaards forskning", fortæller institutleder Michael Sørensen.

Læs mere om bogen