15. januar 2016

Sinan Yalin, postdoc

Sinan Yalin er ansat som postdoc fra 1. januar 2016. Han er tilknyttet forskningsgrupperne Topologi og Ikke-kommutativ geometri samt Center for Symmetri og Deformation.

Sinan YalinSinan, der er en fransk statsborger, læste ved Strasbourg Universitet og fik sin ph.d. fra universitetet i Lille 1 (september 2013) under vejledning af Benoit Fresse. Siden da har han været postdoc ved Luxembourg Universitet i Sergei Merkulovs forskningsgruppe.

Sinans forskning fokuserer primært på samspillet mellem homotopiteori af algebraiske strukturer og forskellige emner i topologi, geometri og matematisk fysik. ”For this, I’m interested in methods coming from homotopical algebra, higher category theory and derived geometry”, siger Sinan.

Sinan sidder i kontor 04.1.17