25. maj 2016

Albert H. Werner, postdoc ved GAMP

Albert startede 1. maj 2016 som postdoc på instituttet – på et Feodor Lynen legat fra Humboldt Foundation. Han er tilknyttet sektionen Geometrisk Analyse og Matematisk Fysik.

Albert H. WernerAlbert tog sin ph.d. ved Leibniz Universitetet i Hannover i 2013 under vejledning fra Reinhard F. Werner  - om ”propagation properties of quantum walks”. Han tilsluttede sig derefter Jens Eiserts forskningsgruppe på FU Berlin som postdoc, med fokus på ”disordered quantum many-body systems”.

Her i København vil Albert arbejde sammen med Matthias Christandl og forskningsgruppen QMATH om kvanteinformationsteori, samt Michael J. Kastoryano på Niels Bohr Instituttet.

Alberts forskningsområder omfatter ”quantum many-body systems, open quantum systems, quantum information, and random operators”.

Du kan finde Albert i kontor 04.2.22