16. juni 2016

Julie Thøgersen, gæstende ph.d.-studerende

Gæst

Julie Thøgersen er PhD-studerende fra Aarhus Universitet. Hun gæster instituttet fra juni til december 2016.

Julie Thøgersen Julie Thøgersen er ph.d.-studerende fra Aarhus Universitet, hvor hun startede i maj 2015 med Søren Asmussen som vejleder. Hun har taget en bachelor og en halv kandidat i Matematik-Økonomi på Aarhus Universitet.

I hendes ph.d. er det overordnede emne anvendt sandsynlighedsteori. Mere specifikt Markov renewal equation i et framework med “tykke haler”. Hun har desuden analyseret det optimale valg af præmie og selvrisiko i skadesforsikring. Sidstnævnte indebærer også en analyse af kundens opførsel.

Netop kundens opførsel i skadesforsikring ønsker hun at blive klogere på i sin tid hos Københavns Universitet i samarbejde med Mogens Steffensen.

Julie sidder på kontor 04.3.03