27. oktober 2015

Populær studiepraktik på MATH

studiepraktik

En gang om året har gymnasieelever mulighed for at søge om tre dages studiepraktik på universiteterne. Der er kun plads til 30 praktikanter på MATH og der er stor efterspørgsel.

Studiepraktik på MATH 2015

Studiepraktik på MATH 2015. Her øvelser i sandsynlighedsregning ved Jing She.

Årets heldige praktikanter havde i dagene fra den 21. til den 23. oktober mulighed for at følge instituttets førsteårsstuderende til forelæsninger, klassetimer og grupperegning. Der var desuden arrangeret forelæsninger og øvelsestimer specielt for dem.

- Praktikanterne var glade for at være her, og de fleste sagde, at studiepraktikken havde givet dem mere lyst til at læse matematik. Der var dog også et par stykker, der sprang fra efter første dag. Men det er fint! Det er vigtigt, at gymnasieeleverne forstår, hvad det er de går ind til, når de starter på matematikstudiet. Det ville være ideelt, hvis vi kunne tilbyde langt flere en smagsprøve på studiet, fortæller Freja Elbro, der er studiemedarbejder på Institut for Matematiske Fag.