7. oktober 2013

Matematisk spillecafe på Kulturnat 2013

Kulturnat

Er du træt af, at familiens 8-årige altid vinder, uanset hvad i spiller? På Kulturnatten kunne du lære at lægge en spillestrategi af tre professorer fra Institut for Matematiske Fag.

Vind i Roulette

På Kulturnatten den 11. oktober indrettede Instituttet en spillecafé i Botanisk Have - med indgang fra Øster Farimagsgade 2. Vi bliver en del af mindre teltby, hvor du også finder Biologisk Institut og Øresundsakvariet.

Mellem kl. 18:00 og 24:00 blev der tre gange i timen blive holdt et lille foredrag om vinderstrategier baseret på matematik – og derefter kunne publikum sætte sig ved cafebordene og afprøve strategien selv. Se programmet her.

Fra cafeen udlånte vi de relevante spil: Roulette, Kaste Gris og Scrabble m.m. En stab af assistenter – studerende ved de matematiske uddannelser – bistod publikum ved spillebordene med at forbedre deres vinderchancer.