20. februar 2017

Dr. Péter Vrana, gæst hos QMATH

Gæsteprofessor

"Vi er meget glade for, at Péter Vrana tilslutter sig QMATH centeret i det næste halve år - som vores første gæsteprofessor", siger professor Matthias Christandl fra QMATH.

"Péter VranaPéter har ydet vigtige bidrag til forståelsen af multipartikel-sammenfiltring og har planlagt at udvide sin kombinatoriske tilgang til emnet, der stammer fra forskning i tensorer og matrixmultiplikation, mens han er i København", siger Matthias Christandl fra Villum Centre for the Mathematics of Quantum Theory.

Péter Vrana har siden 2014 været adjunkt ved Institut for Geometri, Budapest University of Technology and Economics, Ungarn. Tidligere var han postdoc på Swiss Federal Institute of Technology, Zürich, Schweiz og Technical University of Munich, Tyskland.

Vrana tog sin MSc og ph.d. i fysik fra Budapest University of Technology and Economics.

Péters forskningsinteresser er fokuseret omkring matematiske problemer i forbindelse med kvanteinformationsteori og matematisk fysik i almindelighed.

Péter har kontor i 04.2.03

Mød de øvrige gæster på instituttet.